Fris En Fruitig

Ik ben weer fris en fruitig de zomer doorgekomen. Dat was alleen niet hoe de zomer begon.


In juni ben ik begonnen met nieuwe medicatie. Dat is altijd even wennen weet ik inmiddels. Waar krijg je last van? Heb je gekke bijwerkingen? Je moet het even ontdekken. Na 2 dagen begon ik wazig te zien en was ik ontzettend moe. Later kreeg ik daar ook nog enorme dorst bij. Alle bijwerkingen stonden ook in de bijsluiter, dus tot zover niks geks aan de hand. 


Ik ging alleen steeds slechter zien, kreeg meer dorst en werd zelf ook niet echt lekker scherp meer. Snel buiten adem en geen enkele kracht meer in m'n donder. Gelukkig moest ik voor een standaard controle bloed laten testen en zou ik dan ook snel iemand van het ziekenhuis spreken. Dus dan maar even aankaarten dacht ik. 


De avond na het bloedprikken was ik net als alle andere dinsdagen in het zwembad te vinden om trainen te geven. Ik hing er meer als zoutzak bij toen het ziekenhuis belde. Ik moest met spoed komen want m'n suikerwaarde was door het dak geschoten. Op naar Amsterdam dus voor een nachtje herstellen. De nieuwe medicatie hadden nog een bijzondere bijwerking. Je kon namelijk ook suikerziekte krijgen. En dat is gelukt. 


In het ziekenhuis hebben ze me weer opgelapt en kon ik naar huis om daar verder op te knappen. Dat heeft wel even wat tijd gekost. Door de hoge suiker was ik veel vocht kwijt geraakt. Dat heeft best een bijzondere invloed op hoe je je voelt heb ik ontdekt. Inmiddels heb ik de suiker onder controle door insuline te gebruiken en goed op m'n voeding te letten. 


Tussen begin juni en nu ben ik weer helemaal opgeknapt. Fris en fruitig hebben we een heerlijke vakantie gehad met z'n drietjes. Aansluitend nog een week weg met zuslief en als afsluiter het jaarlijkse kamp met de zwemvereniging. 


De vakantie is voorbij en het echte leven is weer gestart. Tijd dus voor een scan en het controleren van m'n bloed. Dit is altijd spannend, maar nu extra wat mij betreft omdat het een punt is waarbij je ontdekt of deze medicijnen werken of niet. 


Dokter had goed nieuws. Bloedwaardes waren goed en op de scan kon je zien dat de uitzaaiingen kleiner zijn geworden en er niets bijgekomen is. Wel was er een verandering van kleur bij sommige uitzaaiingen wat 2 dingen kan betekenen. Of het is een teken dat er dode cellen weggaan. Een soort van opruiming zullen we maar zeggen. Of het is activiteit van de uitzaaiingen. Gezien de andere uitslagen denkt dokter dat het het eerste is en er dus een schoonmaakactie aan de gang is. Dat gaan we over 3 maanden weer controleren.


Prima berichten dus als je het mij vraagt.