2020 goed van start

Een prima start heb ik gehad. Begonnen met een gezellig feest om het nieuwe jaar in te luiden. Samen met een groepje lieve vrienden een mooi feestje vieren is toch altijd gezellig.


3 januari mocht ik na 3 weken weer opdraven in het ziekenhuis voor een nieuwe kuur. Was toch ook wel weer spannend om te horen of de nieuwe kuur ook zo goed werkt. En dat doet het! De tumormarker is gezakt naar een waarde van een normaal mens. Ook wel weer fijn om iets normaals te hebben. Het vocht gaat ook de goede kant op. Best lekker om weer je eigen schoenen te kunnen dragen bijvoorbeeld.


Vandaag voor de start van de kuur ook even kunnen kijken naar de scan die gemaakt is. Op de plaatjes is te zien dat er geen tumoren zijn bijgekomen en dat wat er zat kleiner is geworden. Prima resultaat dus. Het is niet weg maar is gelukkig gestopt met groeien. Dat geeft de burger moed zullen we maar zeggen.


De kuur zelf is ook goed mee om te gaan. Het is wel iets zwaarder dan de vorige maar de cyclus van 3 weken zorgt ervoor dat ik veel fitter ben in de laatste 2 weken. Het is ook best gek dat ik 14 kuren achterelkaar heb gekregen. Bij de meeste mensen is er wel een pauze of 2 omdat de witte bloedcellen dan te laag zijn. Die geven je weerstand en als ze te laag zijn dan mag je de kuur niet krijgen.


Eind februari krijg ik weer een scan. Dan kijken we ook weer of ik nog door moet gaan met de chemo of dat ik stop en overstap op een andere vorm van hormoontherapie. Dat zou m'n lijf ook weer even wat rust geven. Want vanaf september aan de chemo is wel een aanslag op m'n lijf. Maar dat zien we dus eind februari weer.


Nu weer lekker netflixen terwijl het infuus lekker z'n werk doet.