En nu?

Hoeveel kan een mens hebben?


Blijkbaar ben ik unieker dan ik dacht. De chemo werkt niet. Dat komt bijna nooit voor volgens de dokter. De tumor in m'n borst is maar een heel klein beetje gekrompen. Die in de lever is zelfs groter geworden. En het ergste van allemaal is dat er weer 2 kleine plekjes zijn bijgekomen. Slechter dan slecht nieuws dus.


En nu? #1

De chemo stopt meteen. Die heeft tenslotte toch geen nut. De gedachte om me beter te maken is ook van de baan. Doordat ik meer dan 3 uitzaaiingen heb is de kans daarop zo goed als verkeken. Volgende week hoor ik meer over wat nu verder gedaan gaat worden. Hormoontherapie is een methode om zo lang mogelijk nog goed te leven, maar misschien zijn er andere alternatieven. 


En nu? #2

Het voelt alsof ik weer terug bij af ben. Voel me heel boos. Waarom ik? Hoe kan dit nou? Heel veel vragen waar niemand een antwoord op heeft. Ook voel ik me strijdbaar en wil ik er nog het mooist van maken. Onder de noemer opgeven is geen optie. 


En nu #3

Ik ga weer waterpolocompetitie spelen. Dat was van de baan vanwege de behandeling maar kan nu weer. Dus alle teams in de 2e klasse B maak je borst maar nat. Ook m'n 2 wekelijks half uurtje bikkelen ga ik gewoon weer mee beginnen. Het niet doen draagt niets bij en het wel doen maakt niets erger dus gaan met die banaan. Werken pak ik ook gewoon maar weer op. Wat structureler aan de slag gaan geeft me houvast en plezier. Ik kan als spring in het veld toch niet thuis gaan zitten. En verder ga ik maar eens wat leuke dingen plannen. Vakanties, weekendjes weg, etentjes, borrels, noem maar op.